Monday, February 7, 2011

Detik Antara Waktu - Episod 2

                                     

Citer dah start .. citer dah start ...


*Lagu Tema berkumandang .... (Dannn Masih Ku Menantii.. dari Mimpi tak ku Fahami .. Cintaaaa. Ini .. Tak Membawa ku Pergi ...) %^&&*
 SuDah sudahhh ... cukup cukup ... memekik jer kerja ko iyer..  !! *aleh aleh ... makcik sebelah dah sound daaa ....

........................................................................................................................


   Apakah ayat pertama yang harus ku tulis  err.. haa .ha. dapat ..… erm .. emm .. *(termenung … tik tok tik tok ..spacebar dann  .. dan … termenung lagi … tik tok tik tok ..  masih .… tengok screen …n err haa ..  fullstop).  Jam berdetik tiap saat hampir lewat malam ..  Aku masih di atas kerusi kayu yang tak berapa empuk ini, masih mencari idea untuk  aku curahkan di blog pertenakkan aku yang tak berapa nak hidup ini ..  dan hatiku hampa .. “Ya Tuhanku .. berilah aku petunjuk dan ketenangan dalam menghadapi semua ini ..” Aku berdoa walaupun doa ku tak tepat .. erkk ..


   Aku bingkas bangun dan menuju ke ruang tamu dan baru sahaja ingin aku menikmati sofa empuk yang .. yang .. “kring .. kring …kring kring ..” Ah bunyi bising yang sungguh mengilukan telinga aku sebab telefon Sony Ericson K550i ku yang sudah usang ini belum masih ku cari pengganti … biasa la bila sudah masuk air ..* macam Tuan dia jugak .. Haish! %^^& sempat perli lagi tu …
“Assalamualaikum” Sayu hati ini tatkala mendengar ucapan salam dari bondaku yang tersayang .. lantas aku menjawapnya .. “ Waalaikummusalam Ma” .. Bla.. Bla.. Bla.. (menyibuk jer nak tahu perbualan orang lain) twink twink “Insya Allah.. Ok .. er faham ,, yerr .. Assalamualaikum”Aku mengakhiri perbualan telefon dengan mak aku. Mak Aku kim salam dekat korang semua .. Jawap jangan tak jawap .. berdosa kalau tak jawap salamm .. (*cepat la cerita.. bosan menunggu ni) Aik .. dari manakah suara itu …


   Sayup sayup ku terdengar suara gemersik itu … Ulik .. Mayang ku Ulik …. Ulik dengan jala jemala … Ah .. sungguh ku tak percaya ..ohh.. EL .. elly … Elly Mazlein ? di dalam rumahku ?? di tepi sofa ku ??? dan di depan mataku ????.. biar betul !!! “ Tuan Hamba, Tuan janganlah berasa hairan .. Hamba datang kerana ingin menyampaikan hajat ..” Belum sempat Elly Mazlein menghabiskan ayat ayatnya Aku terus pengsan … dan Kringggggggggggggggggggggg!!!! *(penggera jam yang ntah berapa kali berbunyi)
Aku tersentak … aduhhhhhh !!! Ya Allah … kaki Akuu …. kaki aku terseliuhh … Alamak .. Dah pukul 9 pagi ???… Aku  bergegas bangun dan mencapai tuala di dalam bilik .. lantas er … (*takkan nak pergi memasak kot … faham faham jer la yerbak kata Nabil Lu pikirlah sendiri!!) hehe jangan mare ..


     Dushhhhh berlari lari aku mengejar bas …. Bas RabitKL ni selalu begituu … geramm!! .. takkan lah tak Nampak aku dok melangut macam tiang elektrik menanti buah cempedak jatuh menjelupuk dekat sini ^&*$ ..(*kenapa buah cempedak? Ahhh takde masa nak bagitau lain kali yer ..).. dann Ohh .. Sungguh Aku berasa sangat Malu dan malu dan semalunyaa .. macam perempuan letak blusher ...  (*betul ke ejaan ku) .. Rupa rupanya ..dan takk seberapa rupanya ini ... Aku menunggu di dalam tempat berhadas rupanya ..aisehh .. (*masih ku bermimpi di dalam tandas laaaa ) …

*Sampai sini je ke ?? ... yerla sampai sini jer la .. tunggu tahun depan plak aku karang!  huk huk huk

Bersambung ....

No comments:

Post a Comment